Friday, January 30, 2009

tunduk dan fikir...

bumi mana tak di timpa hujan...
langit mana tak pernah mendung...
bukan semua yg pahit itu kejam...
mungkin sekadar sinisan tanpa niat...
tak bererti yg keluar dari mulut itu sengaja di muntahkan...
kemesraan tak bererti ucapan kasih sayang...
kasih sayang tak bererti pengorbanan harta kekayaan...
kecintaan tak beerti belaian penuh perasaan...
maaf andai aku terkasar bahasa...
aku mmg tidak seperti yg lain...
bagus la kalau jahat aku dilihat...
mungkin itu lebih baik dari hipokrasi....
di luar baik tetapi di dalam penuh kecelakaan...
perubahan memang perlu ada...
aku kan cuba merubah sekiranya kau juga berubah...
tak perlu bertempik, memaki, menghina aku seperti anjing...
sekadar perlu menegur...
itu sudah memadai bagi aku...
apa yang aku ingin katakan...
jangan pertikaikan kasih dan sayang aku...
tapi jangan risau...
kalau kau dah bosan...
kau cuma perlu cakap...
bukan mengelak...

1 comment:

Anonymous said...

i like this post